воскресенье, 10 ноября 2024 г.

 

              Українська література  5 –А клас на 11.11.2024

           «Летючий корабель». Повчальний зміст казки 

Гра “Пароль”. Продовжте речення: 

*    Усне народне оповідання про вигадані, а часом і фантастичні події, що сприймаються як реальні,  – це… (казка).

*    Казка має своєрідну побудову: вона складається із … (зачину, основної частини, кінцівки).

*    За змістом казки поділяються на такі види: (про тварин, побутові та фантастичні).

*    Казки, у яких розповідається про незвичайні події та вчинки героїв, неможливі у повсякденному житті, називають … (фантастичними).

*    Що завжди перемагає у казках? (добро, справедливість).

*    Як ви гадаєте, до якого виду казок належить казка “Летючий корабель”? (до фантастичних)

*    Яке число найчастіше повторюється в казках і чому? (число три, бо його вважали магічним)

*    Чого казка вчить людину? (кращих людських рис).

 

— Хто такі друзі? Ми часто називаємо друзями тих, хто насправ­ді є лише приятелями, з якими ми робимо щось разом або маємо спільні інтереси. Тобто це ті, з ким ми спілкуємось у школі, гуляємо на вулиці, зустрічаємось у вільний час.

Справжня дружба — це щось ширше та глибше, тому що друг — це не той хлопець або дівчинка, який одразу залишить тебе, якщо ти при­пиниш із ним грати, а той, хто цікавиться твоїми інтересами, думками та захопленнями, сприймає тебе таким, який ти є, навіть якщо ти зміню­єш свої уподобання, наприклад, у музиці або одязі, які були у вас до цьо­го спільними. Справжній друг зупинить тебе, якщо ти щось робиш по­гане, і ніколи не буде пліткувати за спиною, завжди підтримає у скрут­ному становищі і допоможе знайти гідне рішення наявної проблеми.

Друг ніколи ні в чому не відмовить. Якщо тобі потрібна допо­мога — він завжди стане в пригоді та зробить усе, що від нього залежить, щоб допомогти. На справжніх друзів не впливає вік, від­стань або різниця в матеріальному становищі. Друг один раз — друг назавжди. Навіть якщо ви давно не спілкуєтеся, або роз’їхались по різних містах, друг завжди буде радіти зустрічі з вами та ціка­витись вашими справами.

В кож­ної людини за все життя є лише один чи два справжніх друга, а всі інші — це приятелі, знайомі, сусіди чи колеги.

Сьогодні на уроці ми розглянемо казку, яка покаже, як важливо мати вірних друзів, відповідати добром на добро та завжди допома­гати тим, хто цього потребує.

Читання казки «Летючий корабель»

2.1. Тема: зображення дружби та взаємодопомоги як ключових по­нять у взаєминах між людьми та досягнення успіху однієї людини за допомогою колективних зусиль.
2.2. Ідея: уславлення доброти, дружби, взаємодопомоги, покаран­ня зверхності та пихатості.
2.3. Герої казки: дурень, дід, цар, лакей, Слухало, Скороход, Стрілець, Об’їдайло, Обпивайло, Морозко, царівна.
2.4. Виразне читання казки за ролями (уривки).
2.5. Аналіз казки «Летючий корабель» у формі бесіди за питан­нями.

▼ Охарактеризуйте життя головного героя. Які стосунки він мав із родичами?
▼ Чому всі брати вирішили піти до царя?
▼ Хто допоміг дурневі не померти від голоду в лісі? Що він зро­бив для цього?
▼ Кого зустрів дурень, подорожуючи на летючому кораблі?
▼ Як здібності нових друзів допомогли дурневі виконати всі цар­ські завдання?
▼ Чим завершилась ця неймовірна подорож?

Тренінг «Знайди пару»

Об’єднайте випробування з тим, хто його виконав:

1 Дурень

2 Слухало
3 Скороход
4 Стрілець
5 Об’їдайло
6 Обпивайло
7 Морозно

А випив усі запаси рідини

Б допоміг другові не спаритися у бані

В знайшов летючий корабель

Г приніс води живущої й цілющої

Д дізнавався усі новини першим

Є розбудив товариша, який уснув під час ви­конання завдання

Е знищів усе їстівне, чим пригощали

     Ключ: 1 в, 2 д, 3 г, 4є, 5 е, 6 а, 7 б.

Рубрика «Телеграма з казки»

Вгадайте, хто з персонажів казки міг дати таку телеграму:

«Шукаю роботящого зятя, який вміє будувати швидкий транс­портний засіб». (Цар) 2. «Влучу білці в око зі ста кілометрів». (Стрі­лець) 3. «Проконсультую з питань будівництва». (Дід) 4. «Чекаю запрошення на званий обід, дуже зголоднів». (Об’їдайло) 5. «Можу влаштувати зиму посеред літа за символічну плату». (Морозко) 6. «Готовий бути посередником між начальством та підлеглими». (Лакей) 7. «Дуже мучить спрага, озерця не пропонувати», (Обпивайло) 8. «Позичу на невизначений час повітряний транспортний засіб з метою подорожі». (Дурень)  .«Доправлю вчасно будь-які повідом­лення або пакунки». (Скороход)

«Ґронування»

Назвіть риси характеру  дурня. 

                                                      терплячий

     розгублений                                            живе без батьківської любові

                

панікує                            ДУРЕНЬ

                                                           сміливий                                                         прагне щастя, мрійник 

доброзичливий                                                                                          

                                  готовий боротися  за своє щастя

                                                               невпевнений  

      нерозважливий                         ввічливий  

 -         Яких людей символізує цей герой?                                                             

-         Чи справедливо його так названо у творі?

-         Завдяки чому збулась мрія героя про щастя?

 Казка «Летючий корабель» вчить нас того, що немає безвихідних ситуацій, а справжні друзі завжди прийдуть на допомо­гу. Якщо ти допомагаєш друзям — то й вони колись допоможуть тобі.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Поміркувати про місце дружби та взаємодопомоги в житті лю­дини. Освіжити в пам’яті вивчені казки, вміти аналізувати їхні фантастичні та комічні елементи.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

             Українська мова 5 клас на 21.05.2025     Орфографія. Уживання м`якого знака. Апостроф. Тренувальні вправи. 1. Перепишіть сло...