Українська мова
11-Б клас на 27.01.2025
Діалог
на професійну тему. Телефонна ділова розмова.
Діалогічне
мовлення — це процес мовленнєвої взаємодії двох або більшої кількості учасників
спілкування.
До діалогічних
жанрів належать бесіда, телефонна розмова, листування.
Телефонна розмова
— один із жанрів усного ділового мовлення й приватного спілкування, що
передбачає розмову на відстані. Оскільки співрозмовники не бачать одне одного,
то жести, міміка та зовнішній вигляд не відіграють ролі в спілкуванні.
Фахівці з проблем
спілкування пропонують дотримуватися певних правил ведення телефонної розмови.
Якщо телефонуєте ви: насамперед привітайтеся, назвіть своє ім’я та прізвище,
якщо ви не знайомі зі співрозмовником чи співрозмовницею; бажано також спочатку
запитати, чи є у вашого співрозмовника чи співрозмовниці достатньо часу для
бесіди; можна також попередньо записати перелік запитань, які необхідно
з’ясувати, і тримати цей перелік перед очима впродовж розмови; за етикетом,
спілкування завершує та чи той, хто телефонує.
Якщо вам потрібно
завершити раніше, можна ввічливо сказати, що з тієї чи іншої причини ви
поспішаєте. Завершуючи розмову, неодмінно попрощайтеся.
Нетактовно класти
слухавку, не дочекавшись фінальних слів вашого співрозмовника чи
співрозмовниці.
Якщо телефонують вам: спробуйте якомога швидше взяти слухавку й назватися;
розмовляйте тактовно, увічливо: демонструйте розуміння сутності проблем того,
хто телефонує; не кладіть несподівано слухавку, навіть якщо розмова є
нецікавою, нудною та надто тривалою для вас; якщо виникають складні питання,
запропонуйте співрозмовникові чи співрозмовниці зустріч для детального
обговорення суті проблеми; наприикінці розмови варто стисло підсумувати її
зміст, перерахувати ще раз домовленості, яких ви досягли.
Незалежно від того, хто телефонує: будьте доброзичливими; ставте запитання
та уважно вислуховуйте відповіді на них; намагайтеся залишатися тактовними й
стриманими, навіть якщо розмова стає неприємною для вас; називайте
співрозмовника чи співрозмовницю на ім’я чи ім’я по батькові; пам’ятайте, що по
телефону звучання голосу може бути дещо спотвореним, тому ваша артикуляція
неодмінно має бути чіткою, темп мовлення — рівним, а тон — спокійним,
урівноваженим; розмовляйте середнім за силою голосом.
Послуговуючись
мобільним телефоном, потрібно враховувати специфіку мобільного зв’язку,
оскільки телефон завжди у його власника.
Не можна
використовувати мобільний телефон для розмов під час перегляду
спектаклю,кінофільму, на концертах, конференціях, під час нарад і, звичайно ж,
під час навчальних занять. Краще переадресувати вхідні дзвінки, увімкнути
вібродзвінок замість звукового сигналу чи взагалі вимкнути телефон. Фахівці з
етикету радять не класти телефон на стіл під час зустрічі, щоб не засвідчити
неповаги до співрозмовника чи співрозмовниці.
Якщо все ж вхідний
дзвінок перервав бесіду, треба спілкування по телефону закінчити якнайшвидше і
на час розмови відійти або вийти взагалі.
Не можна голосно
розмовляти по телефону в транспорті, на вулиці;
небезпечно
зосереджуватися на телефоні, коли переходите дорогу;
не варто гратися
телефоном під час занять, неввічливо демонструвати його функційні можливості
без потреби.
Комментариев нет:
Отправить комментарий