среда, 29 января 2025 г.

 

               Українська мова 11-Б клас на 30.01.2025

 Особливості віртуального спілкування, про правила складання електронного повідомлення.

 Епіграфи до уроку:     

1.     Успіх справи – в умінні побудувати спілкування.

2.     «Хочеш бути розумним, навчись розумно запитувати, уважно слухати, спокійно відповідати»

                                              ( І. Лафатер)

 Тепер вже нікому не здається дивовижним процес пересилки текстових і інших файлів, будь-яких типів цифрових даних подібного до звичайного поштового листування. Проте саме з появою електронної пошти зв'язок між людьми став зручнішим у всіх відношеннях, не дивлячись на географічні відстані, а обмін інформацією набув більших можливостей.  Сьогодні в Інтернеті існує велика кількість корисних електронних сервісів для оперативного обміну інформацією.

 

 Прокоментуйте висловлювання

1.     Манери людини – це дзеркало, у якому видно її портрет (Й. Гете)

2.     Доля людства залежить не від технічного прогресу, а від морального розвитку громадян (А. Ейнштейн)

3.     « Будь ласка» не кланяється, а «спасибі» спини не гне. (Народна творчість)

1.     У чому полягає мистецтво ведення телефонних розмов і у чому полягають переваги і недоліки телефонної розмови порівняно з « живим спілкуванням»

----Людство розмовляє по телефону вже більше століття. Мистецтво ведення телефонних розмов полягає в тому, щоб в мінімально короткий проміжок часу повідомляти все, що слід і отримати відповідь

----Основною особливістю телефонної розмови є відсутність візуального контакту між співрозмовниками, тому міміка і жести втрачають своє значення при даному виді мовленні.

---- Основними недоліками телефонної розмови є обмеженість у часі та можливість появи технічних перешкод. Однак , суттєвими перевагами телефонної розмови над іншими видами є швидкість реагування на інформацію, оперативність передачі інформації , можливість дистанційного керування діями, зручність.

 

----Отже , основою успішної телефонної розмови є компетентність , тактовність , доброзичливість , володіння прийомами введення бесіди . Важливо , щоб службова телефонна розмова велася у спокійному тоні і викликала позитивні емоції . Самому ж потрібно говорити рівно , стримано , старатися не перебивати співрозмовника .

 

                                                 Запам’ятайте!

1.Назвіть перед розмовою своє П І П.

2.Не питайте, як звуть людину, яка відповіла на ваш дзвінок.

3.Поясніть, навіщо ви зателефонували.

4.Говоріть коротко, зрозуміло.

5.Попросіть пробачення у людини, якщо ви телефонуєте їй додому для ділової розмови.

6.Попросіть пробачення у людини, якщо ви зателефонували їй після 10 год. вечора або до 9 год. ранку.

7.Якщо ви подзвонили додому незнайомій людині, поясніть їй, хто з ваших спільних знайомих рекомендував вам це зробити і дав номер телефону.

 

   ПРАВИЛА НАПИСАННЯ ЕЛЕКТРОННОГО ЛИСТА

1.     Кожен лист має мати тему, де слід у кількох словах ука­зати головну думку повідомлення.

2.      Намагайтеся, щоб розміри, форма та стиль листа відпові­дали його призначенню.

3.      Тримайтеся визначеної теми. Якщо виникне бажання пові­домити адресату інформацію стосовно іншого питання, зро­біть це окремим листом.

4.      Не слід в електронному листі подавати приватну інформацію.

5.      Відповідаючи на чийсь електронний лист, цитуйте оригі­нальне повідомлення для того, щоб можна було відновити контекст вашої відповіді.

6.      Будьте ввічливими, використовуйте слова подяки, поба­жань, привітань.

7.      Дбайте про орфографічну та пунктуаційну грамотність листа.

8.      Ставте підпис у кінці повідомлення. Використовуйте вирази на кшталт: З повагою; З найкращими побажаннями; З пова­гою та побажаннями творчої наснаги тощо.

-----Складіть і розіграйте діалоги телефонної розмови, що могла б відбутися

      1.Між класним керівником і батьком невстигаючого учня.

      2.Між класним керівником і учнем з приводу хвороби. Телефонує учень.

 

.Сучасну діяльність життя  не можливо уявити без телефона. Завдяки йому багаторазово підвищується оперативність рішень багатьох проблем і питань, немає необхідності писати листи, телеграми,а також здійснювати поїздки в інші установи,міста для вирішення якихось справ. По телефону можна зробити дуже багато, а саме : провести переговори, дати розпорядження. Дуже часто першим кроком до вкладання ділового договору є телефонна розмова.
По телефону здійснюються переговори, домовляються про важливі ділові зустрічі, вирішують численні оперативні питання, надають консультації, звертаються з проханнями, висловлюють подяки і вибачення.
Отже, якщо людина ділова і цілеспрямована, якщо турбується про власний авторитет, а також про престиж організації яку вона представила, то вона повинна володіти певними принципами поведінки у телефоному спілкуванні. Але на жаль, вміння говорити по телефону не передається по спадковості. Культурою спілкування по телефону володіє не кожен.
Тому наше завдання сьогодні: розглянути основні правила етикету ведення телефонної рзмови. Адже телефона розмова – це один із видів усного мовлення, до того ж доволі специфічний.

  Електронна пошта — електронний аналог звичайної пошти. З її допомогою ви можете:

- надсилати повідомлення (листи);

- отримувати листи на власну електронну скриньку;

- відповідати на листи автоматично, використовуючи їхні адреси;

- розсилати копії листа відразу декільком адресатам;

- переправляти отриманий лист за іншою адресою;

- використовувати замість адрес (числових або доменних iмeн) логічні iмeна;

- створювати кілька підрозділів поштової скриньки для рiзного роду кореспонденції;

- включати у листи файли (тeкстовi документи, графiчнi зо-браження, музичні файли тощо).

Для того щоб мати можливість обмiнюватися листами через елек­тронну пошту, користувач повинен мати доступ до мeрeжi Інтернет та зареєстровану поштову скриньку на одному з поштових сeрвeрiв.

Електронна поштова скринька — це область пам'яті на одно­му з мережних комп'ютeрiв поштового сервера. Доступ до цієї області здійснюється за адресою, що надаеться абонентов, i паролем, який абонент вигадує сам. Пароль відомий тiльки абонeнтовi й мережному комп'ютеру. Одержавши адресу своеї поштової скриньки, користувач може повідомити її друзям, знайомим. Кожен абонент електронної пошти може надсилати листа будь-якому іншому або­нентові вказавши в посланнi його поштову адресу. Але зробити це можна, тільки повідомивши комп'ютерній мeрeжi свою поштову адресу i пароль (як доказ того, що це дійсно власник скриньки).

 

 

Комментариев нет:

Отправить комментарий

             Українська мова 5 клас на 21.05.2025     Орфографія. Уживання м`якого знака. Апостроф. Тренувальні вправи. 1. Перепишіть сло...