Українська мова 11 –
б клас на 30.09.2024
Розвиток
зв’язного мовлення . Різновиди аудіювання (ознайомлювальне, вивчальне,
критичне). |
Основою спілкування є
аудіювання. Для представників багатьох
професій уміння швидко й правильно сприймати-розуміти усне мовлення для
виконання службових обов’язків є найнеобхіднішим. Аудіювання — це вміння слухати, сприймати, аналізувати й відокремлювати
потрібну інформацію. Але воно не лише полягає в запам’ятовуванні основної
інформації та подальшому її відтворенні, а передбачає також уміння сприймати
красу слова, тобто мову як естетичну категорію, і розуміти практичне значення
висловлювань. Таким чином, сприйняття тексту має бути якомога повнішим і
різноплановішим, приносити максимальну користь. Важливою особливістю
аудіювання є одноразовість, неповторюваність цього виду мовленнєвої
діяльності в природних умовах спілкування. Тому вчені розрізняють
репродуктивне і продуктивне аудіювання. У природній ситуації
спілкування співрозмовники вдаються до продуктивного аудіювання.
Умовою аудіювання репродуктивного є повторюваність усної інформації. У
шкільній практиці до репродуктивного аудіювання вдаються в процесі підготовки
до переказів і творів. Сприймати усно
передавану інформацію можна глобально, докладно, критично. Ознайомлювальне
(глобальне) аудіювання потребує від слухача
цілісного сприйняття змісту повідомлення, вміння визначити його тему, основну
думку, поділити текст на смислові частини, розрізняти композиційні елементи. |
Комментариев нет:
Отправить комментарий