Українська література 5
– А клас на
23.12.2014
Складання власної казки.
Прийом «Незакінчене
речення.
Ви
повинні закінчити речення «Моя улюблена українська народна казка – це…» Яка?
Тому що…?
Бесіда
Дайте визначення, що ж таке казка?( творчості,
епічний, розповідний, сюжетний художній твір усного походження про вигадані та
фантастичні події).
– Чому, на вашу думку, дитина звикла беззастережно
довіряти казці?
Дитина довіряє казці, тому що вона довіряє своїй
матусі, бабусі, своїм предкам.
– Чому казка вчить нас?
Тестування
1. Казка – це твір за
обсягом:
а)
великий б) невеликий
+ в) більше 10
сторінок г) менше 100 сторінок
2. Події, про які йдеться в казці
а)
реалістичні б) давні в)
фантастичні + г) цікаві
3. У казках бувають повтори
а) не буває
зовсім б) тринадцятикратні в)
чотирикратні г)
трикратні +
4. У казках героєві допомагають
а) герой все робить
сам б) рідні та близькі в)
чарівні предмети
+ г)
конспекти
5. В основі сюжету лежить боротьба між
а) добром і
злом + б) чарівником і
чудовиськом в) сильним і
слабшим г) українцями та ордами.
Гра «Казка по ланцюжку» (колективне складання казки за
допомогою метода «Каталог»)
1. Жив‑був
… (хто?). 2. Яким він був ззовні? 3. З ким він товаришував? 4. Якими рисами
характеру він вирізнявся? 5. Він пішов … (гуляти, мандрувати, дивитися —
куди?). 6. Він зустрів злого … (кого?). 7. Яке зло негативний персонаж вчинив?
8. У героя був друг. Хто? 9. Яким він був? 10. Як він допоміг головному
героєві? 11. Що сталося зі злим персонажем? 12. Де стали жити головні
персонажі? 13. Що вони робили?
Складання власної казки на сучасний лад.
- Продумайте цікаві
елементи до кожної частини.
- Укладаючи казку, обов’язково використовуйте такі
елементи: казковий зачин (Було це ще за царя Гороха… Були собі… Давним-давно…
Якось… Ще в сиву давнину… Колись давно… Жив собі на світі…), казкову середину
(Іде собі, іде і бачить… І питає… Знову просить… та давай бігти… Очам не може
повірити… Коби ж то стільки біди… Ой лишенько!.. Швидко казка мовиться, та не
швидко діло робиться…) та казкову кінцівку (І я там був, мед-пиво пив… Тут і
казці кінець, а хто слухав — молодець. Казці кінець, а вам бубликів вінець. І
стали вони жити-поживати і добра наживати. Поблагословила мати під вінець, тут
і казці кінець.).
- Казка обов’язково має містити
повчальний зміст.
Жили-були собі українські козаки Вернигора, Легкоступ,
Швидкий. Вони були сильні, відважні, мудрі, справедливі та гарні.
Одного разу потрапили вони у велику бурю на Дніпрі й
трапилося так, що човен їх не зміг пройти між порогами. Їх накрило величезною
хвилею.
І далі….?
Дивляться печера. Зайшли вони в печеру, а там тунель.
У кінці тунелю – світло. Рушили друзі тим тунелем. Дуже дивний був той тунель.
Здавалося, наче різні образи та події промайнули в ньому за декілька хвилин.
Виявилося, що то не простий тунель, а портал часу.
Кого вони там побачили?
Людей, одягнених не так як вони. А потрапили вони на
Схід України. На Сході зараз тяжко.
Здивувалися козаки. Невже минуло стільки століть, а
ніщо не змінилося? За волю продовжує Україна боротись. Отож вирішили козаки…
Допомогти своїм землякам.
Важливою рисою української народної казки є - доброта,
милосердя, ввічливість, волелюбність, почуття власної гідності тощо.
Домашнє завдання.
Намалювати ілюстрацію до власної казки. Підготуватися
до художньої вікторини.
Комментариев нет:
Отправить комментарий