Українська мова 11 –А клас на03.04.2024
ОЦІНКА
ВИКОРИСТАНИХ АВТОРОМ МОВНИХ ЗАСОБІВ, АНАЛІЗ СТРУКТУРИ ТЕКСТУ
Творче конструювання
✵ Зберіть «розсипаний»
текст так, щоб з нього вийшли завершені речення. Продовжте висловлювання,
зберігаючи авторську тональність. Визначте тему, стиль, тип мовлення. Відповідь
обґрунтуйте. Свої міркування підкріплюйте словами з тексту.
Ліс, фільтр, пречудовий,
біологічний, повітря.
Це, велетенська, де,
унікальна, найскладніші, й, універсальна, лабораторія, процеси, відбуваються,
безперервно, й, біологічні, яких, від, доля, залежить, всього, на, живого,
землі.
Міні-дослідження
✵ Прочитайте текст.
Визначте його стиль, тип і жанр, тему й основну думку (глибинний зміст).
Відчуйте його естетичну цінність. Знайдіть у тексті думки, які прямо не
сформульовані, але їх можна прочитати з підтексту. Проаналізуйте художні
засоби, що увиразнюють основну ідею твору. Зверніть увагу на особливість
побудови поезії.
Куди ти ділась,
річенько? Воскресни!
У берегів
потріскались вуста.
Барвистих лук не
знають твої весни,
І світить спека
ребрами моста.
Голос криниці, чого
ти замовк?
Руки шовковиць, чого
ж ви заклякли?
Вікна забиті, і
висить замок —
Ржава сережка над
кігтиком клямки.
(З творів Л.
Костенко)
✵ Визначте, що
об’єднує тексти двох вправ.
Самостійна робота
✵ Спишіть текст,
розставляючи пропущені розділові знаки, поясніть їх уживання. З’ясуйте його
стильову і жанрову приналежність. Знайдіть у тексті синоніми, визначте їх
походження.
Біографія — це
життєпис. Біографія може бути науковою, художньою, академічною, популярною. На
основі фактичного матеріалу вона пропонує картину життя людини, розвиток її
особистості у зв’язку з суспільними обставинами епохи (З журналу).
Комментариев нет:
Отправить комментарий