Українська мова 10 – Б клас
на 15.01.2024
Фразеологізми
Фразеологізм невичерпна
скарбниця мови. Фразеологізми прикрашають нашу мову, роблять мовлення яскравим,
барвистим, неповторним. Наше завдання - розкрити фразеологічне багатство
української мови, визначити роль фразеологізмів у мовленні, повторити відоме,
дізнатися про невідоме за допомогою вправ; розвивати усне й писемне мовлення.
«Згадай»– що
таке фразеологізми.
1.
Пекти раків, (червоніти)
2. Ні пари з уст. (мовчати)
3. Байдики бити, (ледарювати)
4. Баламутити голову, (морочити)
5. Лити сльози, (плакати)
6. Молоко під вусами не обсохло, (молодий)
7. Брати верх (гору), (перемагати)
Бесіда
1.
Працюючи над завданням, що ви помітили? (Фразеологізм можна замінити одним словом)
2. Навіщо нам потрібні знання з фразеології?
3. Який
можна зробити висновок? (Фразеологізм -
стійке, нероздільне сполучення слів)
Доберіть до кожного фразеологізму синонім
Фразеологізм |
Синонім |
1.
Зарубати на носі |
А) виводити на чисту воду |
2.
Бувати в бувальцях |
Б) облизня піймати |
3.
Сісти в калюжу |
В) намотати на вус |
4.
Зривати маску |
Г) знати, де раки зимують |
Опишіть свій стан на уроці фразеологізмом
·
ніби язик прикусив ;
·
байдики бити, (ледарювати);
·
як білка в колесі;
·
не покладаючи рук ;
·
не мав спочинку;
·
пас задніх;
·
ніс свій хрест;
·
працював до сьомого поту, як хлющ мокрий;
·
тихіший від води, нижчий від трави;
·
ловив ґав;
·
аж гай гуде
·
взяти гору;
·
відкрилося друге дихання;
·
зірок з небі не хапав.
Домашнє завдання.
Вивчити
правило & 41 , опрацювати всі вправи на ст..110 -111
Творче завдання (за бажанням). Напишіть
твір-мініатюру про випадок із життя, використовуючи фразеологізми.
Комментариев нет:
Отправить комментарий