четверг, 5 октября 2023 г.

 

Українська література 11 – А клас на 06.10.2023

«Під чужим небом»

(Еміграційна література. Представники «празької школи».

 Є. Маланюк. «Уривок з поеми»)

- Явище еміграції  було характерним для української історії і тісно пов’язане з іменами творчих людей, особливо поетів і письменників, для яких доля Батьківщини і народу була не байдужою. Для того, щоб мати більшу свободу вираження думок, письменники змушені були емігрувати і своєю зброєю- словом виборювали державність України.

Багато митців знайшли собі притулок у Чехословаччині, тут утворилася «Празька школа». Провідними мотивами у творах представників стали патріотизм і волелюбність, відповідальність перед Україною. Вони зверталися до тем, на які в нашій країні було накладено табу: репресії, голод… Це питання розкриють учні, які готували презентацію

-                Є. Маланюк писав: «Може, найважливішим з наших завдань, як національної спільноти, було, є і буде: пізнати себе. Наше покоління узріло батьківщину в зовсім іншім світлі. Вона виглядала зовсім інакше в періоді бездержавному; інакше – у війні за державність;  інакше – в часі короткотривалої державності». Ці рядки належать  поету-патріоту, емігранту, який любив свою Україну, марив нею, а вона для нього була фата-морганою – недосяжним міражем. Хто ж він такий?

-              За своїм стилем представники «празької школи» і зокрема Є Маланюк були неоромантиками.  У їхніх творах – болісні роздуми над причинами поразки у визвольних змаганнях за державність України . Вони сформували свою концепцію людини. Це духовно сильна  вольова натура, національно свідомий громадянин, який з ідейних переконань віддасть життя за незалежність України. Ще одна ознака – це історіософічність.

-              Виразне читання поезії.

-              -   Про які історичні події згадує Є. Маланюк, з якими історичними особами пов’язаний зміст?

( Згадує окремі епізоди героїчного минулого нашої країни, які пов’язані з іменами Б. Хмельницького, Гонти, Мазепи).

-  Що ви знаєте з історії про цих героїв, яка їх роль?

-  Яким постав перед вами ліричний герой? ( справжній українець, патріот,знавець історії, що закохався «в гучних віках» і перейняв волелюбність від предків)

-  Який мотив звучить у вірші? (мотив боротьби за незалежність)

-  В яких рядках автор симпатизує тим, кому не байдужа доля України?

-  З яким закликом звертається ліричний герой? З чим співзвучний він? ( «Вставайте! Кайдани порвіте!»).

-  Визначте ідею твору (засуджує загарбницьку політику посягання на державу. Оцінюючи минуле,автор твердо переконаний, що знищити народ і державу не вдасться нікому, бо «по паркету наших заль ступати лаптю буде сковзко»).

-  Чи символічна назва твору?( це уровок-епізод з історії України, яка продовжується. І  були, і є, і будуть поети, які допишуть цей уривок для майбутніх поколінь)

Домашнє завдання.

Скласти паспорт твору.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

  УКРАЇНСЬКА МОВА 11-а клас на 17.05.2024 ПЕРЕКЛАДИ ЄВАНГЕЛІЯ. ПСАЛМИ Т. ШЕВЧЕНКА. ОСНОВНІ МОВНІ СТИЛЬОВІ ЗАСОБИ КОНФЕСІЙНОГО СТИЛЮ. МАРКО...