Українська
література 10 – Б клас на 19.09.2023
Реалізм
повісті І. Нечуй – Левицького «Кайдашева сім`я».
Актуальність проблеми батьків і дітей.
«Кайдашева сім'я» І. Нечуя-Левицького – один із
найпопулярніших творів української класичної літератури. Секрет цієї
популярності, на мій погляд ,
полягає ,найперше, у художній майстерності автора. А , по-друге,- у його
реалістичності .Більше ніж століття віддаляє нас від часу написання повісті «Кайдашева сім'я», але письменник
настільки правдиво зобразив буденне сімейне життя Кайдашів, реально змалював
характери своїх героїв, що їхні вчинки і
поведінка хвилюють нас і сьогодні.
Словникова робота
Реалізм — мистецький напрям XIX століття, що зображував
типові характери в типових обставинах, прагнучи до глибокого й панорамного
змалювання життя в його закономірностях і суперечностях. Його основні ознаки:
□
соціальна
зумовленість характеру людини, змалювання згубного впливу антигуманного світу
на вчинки і долю героїв;
□
історизм
у відтворенні явищ дійсності (бачення історичної перспективи, взаємодія
минулого, теперішнього і майбутнього);
□
психологізм
- відтворення внутрішнього світу героїв; гуманізм — співчуття і протест проти
всіх форм соціального і духовного поневолення людини.
Повість І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім'я» є
глибоко реалістичним твором тому, що на прикладі родини Кайдашів, типової для
українського суспільства ХІХ століття, письменник показав руйнування
традиційних підвалин життя українського селянства, моральний занепад і духовну
деградацію поневоленого народу .
АКТУАЛЬНИЙ(чимось
цікавий комусь, популярний, потрібний для отримання досвіду всупереч змінам
часу, традицій, поглядів)
Інтерактивна гра «Асоціативне
гроно».
У назві повісті І. Нечуя-Левицького «Кайдашева сім'я»
ключовим є слово? ….. СІМ'Я . Які
асоціації воно у вас викликає?( кохання,
батьки, діти, відповідальність ,не завжди радість, іноді проблеми) .
Отже, як ви самі із власного досвіду зазначили, в
родинах, сім'ях іноді виникають проблеми, як от між батьками і дітьми. Чи стала
виключенням з цього проблемного кола родина Кайдашів? (Ні )
Робота з текстом . Бесіда.
ü Назвіть головних героїв повісті .
ü Наведіть приклади із тексту повісті, які демонструють
складність стосунків між батьками і дітьми в цьому творі.
ü Що спричиняло таку кількість сварок у цій родині? (соціальні умови, руйнування сімейних
традицій, духовна роз'єднаність в родині)
ü Як ви вважаєте, чи різняться Кайдашева сім'я- типова
українська сім'я ХІХ століття- і сучасні сім'ї?
ü Чого повчає нас ця повість? (людина, незважаючи на соціальні
умови, повинна розуміти оточуючих, не бути егоїстом ;завжди і за будь-яких
обставин необхідно цінувати родинні стосунки, підтримувати одне одного)
Домашнє завдання.
1.Прочитати розділ 5 – 6 повісті «Кайдашева сім`я»
2. Прочитайте поради психологів щодо уникнення конфліктів і додайте до
них власні. Ви конфліктна людина чи ні?
Як
уникати конфліктів
1. Не згадуйте старі образи. їх час уже пішов. Якщо Ви не знайшли в собі сил
обговорити їх відразу, то зараз це вже недоречно. Забудьте про них!
Концентруйся на сьогоденні.
2. Не викликайте в іншому відчуття провини. Звинувачуючи інших. Ви підірвете в
них упевненість у в собі, але ні на крок не наблизитеся до вирішення конфлікту.
Це звичайна маніпуляція!
3. Не робіть те, за що потім буде соромно. Коли охоплює гнів, образливі слова
так і крутяться на язику. І краще його прикусити.
4. Не сперечайтеся заради суперечки. Завжди пам'ятайте про свою мету: чого Ви,
власне, хочете?
5. Не виносьте конфлікт на люди. Усе, що відбувається в родині, між друзями чи
коханими, стосується тільки їх.
Комментариев нет:
Отправить комментарий